نصب بازی

فلش خور كردن پلي استيشن 2

فلش خور كردن پلي استيشن 2

فلش خور كردن پلي استيشن 2

اگر یک کنسول بازی سونی پلی استیشن 2 (PS2) دارید، احتمالاً عادت کرده اید که از دیسک استفاده کنید. با این حال، می‌توانید به جای استفاده از دیسک‌هایی که در معرض آسیب ناشی از خراش یا حتی نور خورشید هستند، از فلش خور کردن پلی استیشن 2 استفاده کنید تا از بازی کردن لذت ببرید. برای اجرای بازی ها از درایو USB باید از محصولات نرم افزاری شخص ثالث استفاده کنید، اما نتیجه به شما میگوید که صد ها بازی را روی یک فلش مموری یا هارد دیسک ذخیره کنید.

فلش خور كردن پلي استيشن 2

فلش خور كردن پلي استيشن 2

آیا فلش خور کردن پلی استیشن 2 کار درستی است؟

برای خیلی از ما ها، از کودکی سوال بوده که دو پورت یو اس بی USB در جلوی کنسول های پلی استیشن 2 برای چیست و آیا بازی ریختن توی فلش و اجرای آن از روی فلش امکان پذیره؟

جواب این سوال بله است! اما نه به آن سادگی ای که فکر می‌کنید!

در کنسول های پلی استیشن 2 مدل اسلیم که باریک تر هستند، کپی خور کردن و فلش خور کردن دشوار تر است تا مدل فت (قدیمی تر) این کنسول ها از انجایی که مدل فت دیگر در بین گیمرها و همچنین در بازار رایج نیست و رو به منسوخ شدن می رود، ما درباره کنسول های سری جدید تر یعنی مدل اسلیم صحبت میکنیم.

پلی استیشن 2 شما دارای اداپتور است؟

پلی استیشن های اسلیم سری اداپتور دار یا سری 70 هزار، از طریق مموری کارت های مخصوص براحتی فلشخور می شوند به این صورت که مموری به دستگاه متصل می شود و دستگاه از آن پس تا وقتی که مموری در آن قرار دارد قادر خواهد بود از فلش بازیها را اجرا کند

پلی استیشن 2 شما برق مستقیم است؟

این کار بیشتر بدرد فنی کاران و تعمیرکاران می خورد! نصب ای سی و چیپ مودبو روی برد دستگاه برای فلشخور شدن دستگاه پلی استیشن 2!

با نصب این قطعه کوچک بر روی برد دستگاه، چه دستگاه برق مستقیم و چه دستگاه اداپتوری توانایی خواندن بازی از روی فلش را بدست می اورد و پس از ان بصورت دائمی فلشخور می شود.

فلش خور كردن پلي استيشن 2

فلش خور كردن پلي استيشن 2

کپی خور کردن کنسول به چه دلیل و به چه مزایا و معایب!؟

معمولا یکی از دلایلی که اکثر گیمرها را بفکر اجرای بازی از روی فلش می اندازد، ضعیف شدن لنز دستگاه انها می باشد.

این تصمیم به ظاهر درست و راحت بنطر می‌رسد. اما باید بدانید که:

با فلش خور کردن دستگاه در سری 8000 به بالا که بدون اداپتور کار میکنند، لنز شما به شدت ضعیف خواهد شد و همچنین لنز ضعیف دستگاه شما هرگز قادر به اجرای بازی های کپی نخواهد بود، چرا که در این سری کنسول، برای فلش خور کردن باید یک دی وی دی حاوی اطلاعات کپی رایت کنید وهر دفعه قبل از اجرای بازی ها ان را اجرا نمایید و تکرار تکریم این امر باعث می شود دی وی دی رایتی شما به مرور به لنز فشار بیاورد و لنز را از پای در آورد. سی دی های رایتی و غیر نقره ای لنز دستگاه را خراب می کند و لنز ضعیف هرگز قادر به اجرای دی وی دی نخواهد بود! پس اینکار در این سری کنسول ها جز زیان در کوتاه مدت هیچ چیزی به همراه نخواهد داشت! پس توصیه نمی شود!

همچنین در سری اداپتوری یعنی 7000X دستگاه می تواند بدون نیاز به لنز، کپی خور شود! یعنی خبری از دی وی دی رایت کردن برای اجرا یه دفعه بازی از روی فلش نیست! ولی بقیه مراتب فلش خور کردن مشترک هست و فرایند طولانیش همچنان برای هردو کنسول مشترک بوده که در ادامه بهشون می پردازیم.

اجرای بازی از روی فلش در PS2 و راحت شدن از سی دی بازیهای جور باجور!

در نگاه اول شاید فکر کنید که بله! چون به سی دی بازی دیگر نیازی ندارید، به راحتی می توانید باز هارو از فلش اجرا کنید و لذت ببرید! اما تهیه و ذخیره بازی ها بصورت ایزو در فلش، نسبت به خرید سی دی بازی و بازی کردن کاری پر دردسری است!

سونی با کمبود کارت حافظه اضافی مواجه بود

آیا حافظه‌ های ۸ مگابایتی پلی استیشن 2 را به یاد دارید؟ باید گفت سرعت پیشرفت صنعت بازی‌ های ویدئویی دقیقا به همین اندازه است. امروزه، آپدیت بازی‌ ها و حتی تصویر پروفایل کاربران نیز نمی‌توانند در این کارت‌ های حافظه ذخیره شوند! امروزه، کنسول‌های بازی با حافظه‌های ۵۰۰ گیگابایتی، ۱ ترابایتی و حتی ۲ ترابایتی عرضه می‌شوند؛ اما در آن دوران، ۸ مگابایت برای ذخیره بسیاری از موارد کافی بود. اما در آن دوران، سونی به دلیل عدم هماهنگی با دیگر سازندگان و البته اطلاعات نادرست، موفق نشد تا حجم تقاضای بازار را پاسخ بدهد. به همین دلیل، عرضه کارت‌ های حافظه ۸ مگابایتی برای پلی استیشن 2 با مشکل بسیار زیادی مواجه بود.

فلش خور كردن پلي استيشن 2

فلش خور كردن پلي استيشن 2

دلایل پیدایش مشکل نخواندن دیسک در پلی استیشن 2

 

خرابی لنز موجود پلی استیشن 2

رایج ترین علت پیدایش مشکل نخواندن دیسک در پلی استیشن 2، خرابی لنز درونی دستگاه است. لنز پل ارتباطی اطلاعات درون دیسک بازی و ساختار درونی پلی استیشن 2 است. از کار افتادگی لنز پلی استیشن 2 می تواند با اجرای کند و کلافه کننده ی بازی دیده می شود. اغلب اوقات اختلالات لنز پلی استیشن 2 با تعویض قطعه برطرف می شود.

ناکارآمدی موتور چرخشی داخل پلی استیشن 2

فرسودگی و دفرمه شدن خارهای مخصوص اتصال سی دی به درون پلی استیشن 2 و نیز موتور چرخشی پلی استیشن 2  دلیل دیگری برای ظهور مشکل نخواندن دیسک در پلی استیشن 2 است. در این وضعیت ممکن است لنز نیز درگیر اختلالات موجود در پلی استیشن  شود.

آلودگی های داخلی لنز پلیر PS2

نفوذ گرد و غبار به درون پلیر PS2، خیلی ساده باعث خرابی لنز و نخواندن دیسک در پلی استیشن 2 می شود. با استفاده از دستمال بدون پرزی خشکی به آرامی و با احتیاط فراوان لنز موجود را تمیز کنید. اما اگر تمیز کردن لنز کارایی ان را ترمیم نکرد؛ به نمایندگی تعمیرات کنسول بازی مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که نمایندگی تعمیرات کنسول بازی بالاترین سطح از خدمات تخصصی خود را در قیمت ایده آلی عرضه می دارد.

فلش خور كردن پلي استيشن 2

فلش خور كردن پلي استيشن 2

خدمات دیجی پد

خرید انواع کنسول در کرج

تعمیر انواع کنسول ها در کرج

تعمیر انواع برد کنسول در کرج

تعمیر لنز انواع کنسول ها در کرج

تعمیر انواع هارد کنسول در کرج

تعمیر انواع دسته های کنسول در کرج

نصب بازی در انواع کنسول ها در کرج