تعمیر

تعمیر دسته پلی استیشن 3 در کرج

تعمیر دسته پلی استیشن 3 در کرج

تعمیر دسته پلی استیشن 3 در کرج

 

معرفی پلی استیشن 3

پلی استیشن 3 (PS3) یک کنسول بازی ویدیویی خانگی است که توسط شرکت سونی کامپیوتر اینترتینمنت ساخته شده است. جانشین پلی استیشن 2، بخشی از کنسول های برند پلی استیشن است.

اولین بار در 11 نوامبر 2006 منتشر شد. پلی استیشن 3 در درجه اول با ایکس باکس 360 مایکروسافت و Wii نینتندو به عنوان بخشی از نسل هفتم کنسول های بازی ویدیویی رقابت کرد.

انتشار پلی استیشن 3

این کنسول اولین بار به طور رسمی در 2005 معرفی شد، و در پایان سال 2006 منتشر شد. این اولین کنسولی بود که از فناوری دیسک Blu-ray به عنوان رسانه ذخیره سازی اصلی خود استفاده کرد. این کنسول اولین پلی استیشن بود که خدمات بازی های اجتماعی از جمله شبکه پلی استیشن را ادغام کرد و همچنین اولین کنسولی بود که از طریق اتصال از راه دور با پلی استیشن پرتابل و پلی استیشن ویتا قابل کنترل بود.

در سپتامبر 2009، مدل اسلیم پلی استیشن 3 عرضه شد. دیگر توانایی سخت افزاری برای اجرای بازی های PS2 را فراهم نمی کرد. سبک تر و نازک تر از نسخه اصلی بود و لوگوی بازطراحی شده و طراحی بازاریابی و همچنین یک تغییر جزئی در راه اندازی نرم افزار را نشان می داد. سپس یک نسخه Super Slim در اواخر سال 2012 منتشر شد و کنسول را اصلاح و طراحی مجدد کرد.

تعمیر دسته پلی استیشن 3 در کرج

مشکلات پلی استیشن 3

یک سری از ارور ها در پلی استیشن 3 وجود دارد که در بازی شما اختلال ایجاد میکند هر یک از این کد ها نمایانگر اخطاری جداگانه است و هرکد اطلاع از بروز مشکلی در قطعه ای داگانه میدهد.

رفع ارور دستگاه پلی استیشن 3 یکی از تخصص های مرکز تعمیر دیجی پد می باشد.

متخصصین ما با بهرگیری از به روز ترین نرم افزار ها و سخت افزار ها توانایی تعمیرات پلی استیشن 3 را دارند و میشه گفت مشکلی نیست که قابل حل نباشد.

انواع خدمات تعمیر در مرکز دیجی پد

تعمیر و تعویض لنز کنسول
تعمیر و تعویض فن کنسول
تعمیر و تعویض آی سی دسته
تعمیر و تعویض درایو کنسول
تعمیر و تعویض سی پی یو و جی پی یو
تعمیر و تعویض مادر برد کنسول
تعمیر و تعویض هارد کنسول
تعمیر و تعویض ذغال دسته تعویض آنالوگ

 

تعمیر دسته پلی استیشن 3 در کرج

سونی پلی استیشن 3 یکی از پرفروش ترین کنسول های بازی ویدئویی پیشرفته امروزی در جهان است. بسیاری از گیمرهایی که آن را امتحان کرده اند، در واقع این دستگاه بازی را در میان بهترین های بازار ارزیابی کرده اند.

با این حال، مشاهده شده است که هر فناوری ویژگی های خاص خود را دارد و پلی استیشن 3 نیز از این قاعده مستثنی نیست. وقتی صحبت از مشکلات شد، چند مورد رایج وجود دارد که مرتباً ظاهر می شوند و شما را با خوشحالی از بازی دور می کنند.

بدون شک این کنسول در ارائه سرگرمی های بصری و صوتی با کیفیت بالا به یک گیمر کارآمد است، اما اگر همچنان عملکردهای معیوب و خطاهای مکانیکی را نشان دهد، می تواند واقعاً آزاردهنده و خسته کننده شود.

تعمیر دسته پلی استیشن 3 در کرج

تحسین پلی استیشن 3

در سال‌های اولیه، این سیستم به دلیل قیمت بالای آن (599 دلار برای مدل 60 گیگابایتی، 499 دلار برای مدل 20 گیگابایتی)، معماری پیچیده پردازنده و نبود بازی‌های باکیفیت، با استقبال متفاوتی مواجه شد، اما به دلیل blu ray آن مورد تحسین قرار گرفت. استقبال با گذشت زمان مثبت تر می شد. سیستم شروع کندی در بازار داشت اما توانست بهبود یابد، به ویژه پس از معرفی مدل اسلیم. جانشین آن، پلی‌استیشن 4، بعداً در نوامبر 2013 منتشر شد.

در 29 سپتامبر 2015 سونی تأیید کرد که فروش پلی‌استیشن 3 در نیوزلند متوقف می‌شود، اما این سیستم در بازارهای دیگر تولید می‌شود. محموله های واحدهای جدید به اروپا و استرالیا در مارس 2016 به پایان رسید و به دنبال آن آمریکای شمالی که در اکتبر 2016 به پایان رسید. در سال 2017، ژاپن آخرین سرزمینی بود که هنوز واحدهای جدید در آن تولید می شد تا اینکه در 29 می 2017، سونی تایید کرد که پلی استیشن 3 در ژاپن متوقف شده است.

تعمیر دسته پلی استیشن 3 در کرج

 

 

 

تعمیر دسته پلی استیشن 3

یکی از مهم ترین موارد تعمیر پلی استیشن 3 ، تعمیر دسته عمیر پلی استیشن 3 است. شما بدون دسته عملا نمیتوانید بازی های مورد نظرتان را اجرا کنید. ترمیم و تعویض قطعاتی مثل ذغال دسته، تاچ پد، آنالوگ دسته، دکمه های R و L و سر آنالوگ اصلی ترین اقداماتی هستند که برای تعمیر دسته عمیر پلی استیشن 3 انجام میشوند. تیم تعمیرات کنسول بازی اول پیچ های پشت دسته را باز و بعد، لبه ها را جدا می کنند.

در مرحله بعد، ریبون ( کابل فلت ) جدا میشود و قسمت پشت برد و جای باتری باز میشوند. در گام بعدی تعمیر دسته  سونی ، تکنسین قسمت بالایی برد را باز می کنند و بخش های جانبی را جدا می کنند. بعد از تعویض اجزاء آسیب دیده، مجددا تمام بخشهای باز شده،  بسته می شوند.

تعمیر دسته پلی استیشن 3 در کرج

علت وصل نشدن دسته پلی استیشن 3

وصل نشدن دسته پلی استیشن 3 شما، چند دلیل عمده می‌تواند داشته باشد. چگونه می‌توان مشکل اتصال دسته پلی استیشن 3 را عیب یابی کرد؟ در ادامه این مقاله کارشناسان دیجی پد  نحوه عیب یابی و رفع این مشکل را به شما خواهند گفت.

دو نوع کنترلر رسمی بی‌سیم برای پلی استیشن 3 وجود دارد: Dualshock 3 و نوع قدیمی‌تر یعنی Sixaxis که دیگر وارد بازار نمی‌شود.

هر دو نسخه را می‌توان از طریق کابل میکرو USB مستقیماً به کنسول متصل کرد و هر دو نیز از قابلیت بلوتوث برخوردار هستند که به آن‌ها این امکان را می‌دهد که به صورت بی‌سیم به کنسول متصل گردند. این کنترلرها شامل یک باتری داخلی می‌شوند که در صورت اتصال به پلی استیشن 3 شارژ خواهند شد. تنها فرقی که میان این دو کنترلر وجود دارد، این است که Dualshock 3 از قابلیت لرزش برخوردار است.

تعمیر دسته پلی استیشن 3 در کرج

علاوه بر این دو کنترلر، ده‌ها کنترلر دیگر نیز وجود دارند که سازگار با پلی استیشن 3 بوده و محصول شرکت‌های دیگری به غیر از Sony هستند. برخی از کنترلرهای غیررسمی پلی استیشن 3 تنها زمانی کار می‌کنند که مستقیماً به کنسول متصل شوند، تعدادی نیز آداپتور بلوتوث دارند و شما باید آن را به کنسول متصل نمایید تا بتوانید به صورت بی‌سیم بازی کنید.

با این وجود، تمام این کنترلرها متکی به یک تکنولوژی واحد هستند، بنابراین مستعد ابتلا به مشکلات مشابهی نیز می‌باشند. مشکلات مربوط به اتصال کنترلر پلی استیشن 3 می‌تواند ناشی از:

بروز خطا در همگام سازی کنترلر و کنسول پلی استیشن 3
مشکلات مربوط به باتری کنترلر
مشکلات مربوط به سخت افزار داخلی کنترلر

تعمیر دسته پلی استیشن 3 در کرج

هنگامی که کنترلر پلی استیشن 3 متصل نمی‌شود، چه کار باید کرد؟

1. این مشکل را به صورت اصولی عیب یابی کنید

پیش از آنکه شروع به باز کردن و جداسازی قطعات پلی استیشن 3 خود کنید، مراحلی وجود دارند که می‌توانید به کمک آن‌ها منبع اصلی مشکل در اتصال را شناسایی نمایید:

کنسول پلی استیشن 3  خود را خاموش و مجدداً روشن نمایید تا ببینید این کار مشکل را برطرف کرده است یا خیر.
در صورت امکان، کنترلر خود را به یک کنسول پلی استیشن 3  دیگر و یا کنترلر پلی استیشن 3  دیگری را به کنسول خود متصل نمایید تا اطمینان حاصل کنید که مشکل از خود کنسول نیست.
مطمئن شوید که کابل USB که کنترلر شما را به کنسول متصل می‌کند، سالم است.
در هنگام همگام سازی کنترلر، تمام دستگاه‌های متصل به پورت USB کنسول را جدا نمایید.
اگر از کنترلر بی‌سیم استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که باتری آن به قدر کافی شارژ شده و در فاصله ۳۰ فوتی از کنسول قرار دارد (نه بیشتر).
هنگامی که سعی در همگام سازی کنترلر بی‌سیم خود دارید، مطمئن شوید که در اطراف کنسول شما بیش از ۶ دستگاه دیگر جفت (Pair) نشده باشد.

2. کنترلر پلی استیشن 3 خود را ریست کنید

اگر کنترلر شما تنها زمانی که مستقیماً به کنسول متصل باشد، کار می‌کند و در غیر این صورت نمی‌توانید در حالت بی‌سیم از آن استفاده کنید، بهتر است آن را ریست کنید:

  1. کنسول پلی استیشن 3 خود را خاموش نمایید.
  2. کنترلر خود را به پورت USB کنسول متصل کنید.
  3. کنسول را روشن نمایید.
  4. در پشت کنترلر و در نزدیکی دکمه L2، به دنبال حفره کوچکی بگردید. با استفاده از سر یک گیره کاغذ باز شده، دکمه ریست کوچک داخل حفره را فشار داده و کمی نگه دارید.
  5. دکمه PS را بر روی کنترلر فشار دهید تا دوباره با کنسول جفت شود.

3. مادربرد را تمیز کنید
اگر همچنان کنترلر شما وصل نمی‌شود، ممکن است مشکل از مادربرد دستگاه یا سخت افزار داخلی آن باشد. می‌توانید با استفاده از هوای فشرده، مادربرد را تمیز کنید، اما بسیار مواظب باشید که با این کار آسیب بیشتری به دستگاه وارد نکنید.

تعمیر دسته پلی استیشن 3 در کرج

 

چرا دیجی پد را انتخاب کنیم ؟

چرا با تعمیرکاران بی نامی که ممکن است شما را فریب دهند تا خدمات تکراری غیرضروری را به خطر بیندازید، در حالی که می توانید با ما خیالتان راحت باشد؟عده ای افراد سود جو بدون درک شرایط مردم با گاها ایراداتی روی کنسول یا کنترلر شما میگذارند صرفا جهت دریافت مبالغی نا متعارف.اکثر مردم علم کافی برای برآورد مشکلات دستگاهشان ندارند و افرادی از این موقعیت سو استفاده میکنند و بدون انجام کار خاصی روی دستگاه از شما مبلغی دریافت میکنند.اما در نمایندگی پلی استیشن 3 {دیجی پد} هرگونه تعمیرات پلی استیشن 3 انجام می شود و متخصصین کاملا مجربی وجود دارند که با کمک از تجربه چندیدن ساله خود ایرادات دستگاه شما را پیدا کرده و در صورت عدم وجود مشکل به شما اطلاع خواهند داد.

 

خدمات دیجی پد

خرید انواع کنسول در کرج

تعمیر انواع کنسول ها در کرج

تعمیر انواع برد کنسول در کرج

تعمیر لنز انواع کنسول ها در کرج

تعمیر انواع هارد کنسول در کرج

تعمیر انواع دسته های کنسول در کرج

نصب بازی در انواع کنسول ها در کرج